Új személyi igazolvány 2024 – Minden fontos információ egy helyen; igénylése, cseréje, ára!

Új személyi igazolvány 2024 – Minden fontos információ egy helyen; igénylése, cseréje, ára!

Új személyi igazolvány 2024 – Minden fontos információ egy helyen; igénylése, cseréje, ára! A személyivel kapcsolatos ügyintézéshez az illetékes az okmányiroda vagy a kormányablak szolgáltatásait kell igénybe venni 2024-ben. Az új személyi igazolvány tartalmazza a TAJ-kártya és az adóazonosító igazolvány (adókártya) funkcióit is. Mit kell tenni, ha lejárt a régi személyi igazolvány, hogyan történik a csere a kártya formájú új személyi igazolványra, melyik okmányirodában lehet mindezt elintézni 2024-ben? Ezekre a kérdésekre tettük közzé a legfontosabb válaszokat.

  1. január 1-jével bevezetésre került a teljesen megújuló személyi igazolvány Magyarországon.

Mely sokkal nagyobb tudással rendelkezik majd elődjénél. A sok helyen e-kártyakén, de újabban e-személyiként emlegetett okmány külseje nem változik meg radikálisan, azonban a benne található tudás jelentősen megnövekszik. Az új személyi igazolvány így 2024-ben is több igazolványt is helyettesíthet majd, hiszen tartalmazza a TAJ kártya és adóazonosító igazolvány funkcióit is. Ezen kívül a jövőben tervezik azt is, hogy akár a budapesti elektronikus jegyrendszer bevezetésével a fővárosban utazók új személyi igazolványukat is használhatják majd, ha arra rátöltik a megvásárolt jegy- és bérlettípust. 2024-ben is kérhető a korábban e-kártyaként bevezetésre került e-személyi igazolvány Magyarországon,melynek kiállítása illetékmentessé válik.

2017. március 11-én a magyar kormány Magyarország területére rendkívüli jogrendet, veszélyhelyzetet hirdetett ki a koronavírus elleni védekezés miatt. Ezen intézkedéssorozat részeként a lejárt okmányok megújítása nem kötelező a magyar állampolgárok számára egészen a veszélyhelyzet visszavonását követő 15. napig. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy állampolgárként lejárt személyi igazolvány birtokában is igazolhatja magát bárki Magyarország területén. Az intézkedés célja, hogy az emberek ne menjenek nagy számban az okmányirodákba illetve kormányablakokba hivatalos ügyeket intézni.

A korábbi kártya formátumú személyi igazolványt 17 évvel ezelőtt, 2000. január 1-jén vezették be, azonban a most megújuló személyi már olyan nagy tudású beépített chippel rendelkezi, mely megsokszorozza tudását. Állampolgári döntéstől függően méég ujjlenyomatunkat is tartalmazhatja az új személyi igazolvány, mely akár elektronikus aláírásra is alkalmas lesz. Az új személyi igazolványt kapja 2024-ben minden magyar állampolgár, aki lejárt vagy cserélendő régi személyivel rendelkezik. Így az új e-személyi fokozatosan kerül bevezetésre.

Az új személyi igazolvány sokkal magasabb biztonsági fokkal rendelkezik, mint a korábbi okmány, így a jövőben akár e-ügyintézésre is alkalmas lesz majd. Mindez elősegíti a hatékonyabb magyar közigazgatás kialakítását. Természetesen az új személyi igazolvány minden nemzetközi és európai követelménynek megfelel.

Kapcsolódó:

Ellenőrizze Taj-kártyáját azonnal, mert 2024 Február 1-től sokaknak megszüntetik a TB-kártyáját! >>

A járási hivatalok által üzemeltetett okmányirodákban illetve a területileg illetékes kormányablakokban egyaránt lehet intézni a személyi igazolvánnyal kapcsolatos mindennemű ügyet 2024-ben. Aki kártyaformájú jogosítvánnyal, vagy érvényes útlevéllel rendelkezik, annak nem kötelező kiváltania a kártya formájú személyi igazolványt, mert az előbb említett két okmány a lakcímkártyával együttesen használva, személyazonosításra is szolgál.

Magyar állampolgárok számára kötelezően rendelkezni kell egy személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvánnyal, melyet mindig magunknál kell tartani. (Ezek az okmányok a személyazonosító igazolvány, az útlevél és a kártyaformátumú, 2001. január 1-je után kiállított jogosítvány.)

Az útlevél igénylés részletes menetéről, lehetőségekről, érvényességi idejéről és a fizetendő illetékek mértékéről útlevél 2024összefoglaló cikkünkben már beszámoltunk. Azonban az új személyi igazolvány az alábbi táblázatban szereplő európai országokban használható útlevél helyett hivatalos úti okmányként is.

Hová lehet utazni az új személyi igazolvánnyal 2024-ben?

Ausztria Görögország Olaszország Svájc
Belgium Hollandia Portugália Andorra
Bulgária Horvátország Románia Bosznia-Hercegovina
Ciprus Írország Spanyolország Macedónia
Csehország Lengyelország Svédország Montenegró
Dánia Lettország Szlovákia Szerbia
Egyesült Királyság Litvánia Szlovénia
Észtország Luxemburg Izland
Finnország Málta Norvégia
Franciaország Németország Liechtenstein

Személyi igazolvány ára 2024-ben: ingyenes!



  1. január 1-től az új személyi igazolvány kiállításának díja megszűnik, így2024-ben is teljesen illetékmentes, azaz ingyenes lesz a személyi igazolvány hosszabbítás mindenki számára.De természetesen ingyenesen lehet 2024-ben pótoltatni az elveszett vagy sérült személyi igazolványt, mint ahogy az első személyi igazolvány kiállítása is ingyenes lesz.

Személyi igazolvány igényelhető a Magyarország területén született, újszülött magyar állampolgár részére is, melyet az anyakönyvvezetőnél kérheti az újszülöttet törvényesen képviselő személy. Magyar személyi igazolványt kaphat minden magyar állampolgár, továbbá adható bevándorolt, letelepedett, menekült vagy oltalmazott jogállású személynek is. Ezen túlmenően jogosultak személyazonosító igazolvány igénylésére a külföldön élő magyar állampolgárok is.

Ha valamilyen okból megrongálódott a régi személyi igazolvány, akkor a helyette kiállítandó új személyit szintén illetékmentesen kérheti bárki 2019-ben. Ha a rongálódott okmányon semmilyen személyes adat nem olvasható el, akkor egyéb bizonyító erejű személyi okmányt is kell vinni az okmányirodába (útlevél, jogosítvány, születési anyakönyvi kivonat).

Új személyi igazolvány igénylésekor mit kell vinni az okmányirodába?

A személyi igazolványt 2024-ben is a budapesti központi okmányirodában, valamint Magyarország összes járási hivatalában (az ott működő okmányirodákban) és minden kormányablakban igényelni lehet. Az alábbiakban foglaljuk össze, hogy új személyi igazolvány igénylésekor mit kell vinni bármelyik általunk választott okmányirodába:

  • a cserélni kíván személyi igazolványt (ha hamarosan lejár, akkor érdemes már a lejárat előtt néhány nappal újat igényelni)
  • lejárt személyi igazolvány eseténérvényes útlevél vagy vezetői engedély(ha egyik sincs, akkor a születési anyakönyvi kivonatot kell vinni)
  • lakcímkártya
  • adatváltozás vagy névváltozás esetén anyakönyvi kivonat
  • elvesztés vagy eltulajdonítás esetén a rendőrségi jegyzőkönyv (ha van)

Az okmányirodában kérhető elektronikus (sms vagy email) értesítés az elkészült új személyi igazolvány megérkezéséről, melyet személyesen ugyancsak az okmányirodában lehet majd átvenni. Ezen kívül az új személyi igazolvány kézbesítését postai úton is kérheti az igénylő.

2024-ben és 2024-ben tovább bővül azon szolgáltatások köre, melyek a jelenleg forgalomban lévő új e-személyivel intézhetőek Magyarországon. Az e-személyi birtokában jelenleg is lehetséges e-beutaló illetve e-recept kiállítása az egészségügyben. Ráadásul a személyi igazolvány csipje tartalmazza a tulajdonos lakcímadatait is, a posta tértivevényes levelei pedig szintén átvehetők a bemutatásával. A jövőben lehetőséget teremtenek majd arra is, hogy a közösségi közlekedésben is használható legyen az e-személyi, és hamarosan az elektronikus aláírás is része lesz a személyi azonosítónak.