Site icon News7

MVM és E.On közleménye: Így kaphatsz vissza pénzt a szolgáltatótól, így jár a visszatérítés!

MVM és E.On közleménye: Így kaphatsz vissza pénzt a szolgáltatótól, így jár a visszatérítés!

MVM és E.On közleménye: Így kaphatsz vissza pénzt a szolgáltatótól, így jár a visszatérítés! Szinte mindenki tapasztalta már, mivel jár, ha nem fizeti ki időben a számláit az energiaszolgáltató felé. Vagy épp csak egy részét fizeti. Létezik azonban ellentétes helyzet is, mikor is a fogyasztó véletlenül túl sok pénzt fizetett be, vagy épp átalányt fizetett, és az összesítés után keletkezik túlfizetése.

Sokan sokfélét tapasztaltak már hasonló helyzetekben, annak tekintetében, hogy jár el ilyenkor a szolgáltató, az egyértelmű válasz reményében azonban egy szakértőt is megkérdeztünk. Egyházi Nikoletta, az E.ON Hungária Zrt. szóvivője az alábbiakban foglalta össze mindazt, ami a villamos energiával kapcsolatos túlfizetésekre vonatkozik.

A törvény egyértelműen rendelkezik a témában

A szóvivő elmondása alapján a VET, vagyis a Villamos Energia Törvény 1. sz. mellékletének 4.4. pontja szerint. Ha az elszámolás eredményeként a felhasználó folyószámláján túlfizetés mutatkozik, a felhasználó eltérő kérésének hiányában az egyetemes szolgáltató 1000 forintot meg nem haladó összeg esetében a felhasználót megillető összeget a felhasználó vagy a fizető következő számlájában számolja el.



1000 forintot meghaladó összeg esetében a felhasználó fizetési módja szerinti módon az elszámoló számla kibocsátásától számított nyolc napon belül a szolgáltató köteles azt a felhasználónak vagy a fizetőnek visszafizetni.

Egyházi Nikoletta fontosnak tartotta azonban kiemelni, hogy mindez a jövőben változni fog. Előbbi szabályzat kapcsán ugyanis megjelent a Kormány 281/2016. (IX. 21.) Korm. rendelete az egyes energetikai tárgyú kormányrendeletek módosításáról írja a https://hitelforum.hu/.

Ennek alapján 3000 forintot meg nem haladó összeg esetében a felhasználót megillető összeget a felhasználó vagy a fizető következő számlájában számolja el a szolgáltató, 3000 forintot meghaladó összeg esetében pedig a felhasználó fizetési módja szerinti módon az elszámoló számla kibocsátásától számított nyolc napon belül kötelesek azt a felhasználónak vagy a fizetőnek visszafizetni.

Exit mobile version