Így veszik idén az élelmes Magyarok a szaloncukrot, ezt a trükköt mindenképp tudnod kell!
Így veszik idén az élelmes Magyarok a szaloncukrot, ezt a trükköt mindenképp tudnod kell! Már bekerültek az idei kínálatba a Tescóban az eredeti Szamos recept alapján készült Tesco Finest szaloncukrok. A boltlánc sajátmárkás termékei jóval olcsóbbak, mint a Szamos által forgalmazott termékek. Bár nem teljesen ugyanazokról a szaloncukor kiszerelésekről és ízekről beszélhetünk, a tescós szaloncukrokon ott a Szamos-minőséget igazoló címke. Mutatjuk, mennyiért csaphatnak le az élelmesek idén a prémium édességre!
Ahogy a korábbi években, 2024-ben is árulja Tesco Finest szaloncukorait a Tesco, ezek már online is elérhetők. A csomagoláson jól láthatóan feltüntetik, a termék Szamos receptúra alapján készült. Jelenleg négyféle termék érhető el, mindegyik 300 g kiszerelésű és az áruk 3799 forinttól 4699 forintig terjed. Clubcarddal viszont akár 3499 forintért is lehet venni egy dobozzal, így a kilónkénti ár 11 663 forintra jön ki. Ezek alapján, ha Clubcarddal vásárolunk, a tavalyi áron vehetjük meg a Tesco Finest szaloncukrokat.
Eközben ha ugyanúgy a Tescónál most vennék Szamos szaloncukrot. A 250 g kiszerelésű Szamos csokoládékrémmel töltött marcipán szaloncukor csokoládéval mártva még olcsóbbnak is tűnhet Clubcard áron: 3399 forint, a kilós ára így 13 596 forint. 17 százalékkal drágább ez a terméktípus, amelyben egyféle szaloncukor van. Vannak azonban ennél drágább ízek, illetve válogatások is, melyeknek szintén magasabb az ára. Például éppen a legolcsóbbnak tűnő Szamos töltött marcipán szaloncukor válogatás 2549 forint Clubcarddal, de csak 150 g kiszerelésű, így a kilós ára 16 993 forint. Több mint 30 százalékkal drágább a Tesco Finest terméknél.
Nem csak a Tescóban olcsó a „sajátmárkás Szamos”
Idén is érdemes nyitott szemmel járni karácsony előtt, hiszen egyre gyakoribb, hogy a boltláncok saját márkás termékei között olyan tűnjön fel, mely minőségben megegyezik az ismert, híres márkákkal. Az Aldi idén is árul Szamos szaloncukrot, méghozzá nem csak dobozos, hanem „kimérős”, lédig kiszerelésben is, ami a lehető legolcsóbb, minőségi választás. A múlt heti akciós újságban a kimérős szaloncukor kilója 6290 forint volt, és biztosan lesz még ilyen akció idén. A dobozos, Szamos logóval ellátott sajátmárkás szaloncukrok ára pedig a Tescóhoz hasonlóan kedvező:
Tarolnak a sajátmárkás termékek
Idén nyáron a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végzett, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Kutatásunkból kiderült, a több mint 10 ezer válaszadó szerint a sajátmárkás termékek ma már nem csupán olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is.
A kutatásban résztvevők 52,3%-a gondolta úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége azonos a gyártói márkás termékek minőségével. A megkérdezettek 14,7%-a vélekedik úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége jobb, mint a gyártói márkás termékek minősége. A tipikus vélemény körükben az volt, hogy jobb, de csak kis mértékben jobb. A megkérdezettek 33,0%-a vélelmezetten gyengébb minőségről számolt be a kereskedelemi márkás termékek esetén. A tipikus vélemény körükben is az volt, hogy gyengébb a minőség, de csak kis mértékben.