Változást jelentett be a Magyar Államkincstár, sok pénzről van szó!

Változást jelentett be a Magyar Államkincstár, sok pénzről van szó!

Változást jelentett be a Magyar Államkincstár, sok pénzről van szó! Kényelmi funkciókat vezetett be a WebKincstár és a MobilKincstár felületein a Magyar Államkincstár, amelyek a 2025. évi jelentős összegű kamatkifizetések egyszerűbb és kényelmesebb felhasználásában, újrabefektetésében vagy az állampapírok cseréjében segítik az ügyfeleket – közölte az intézmény.

Legfrissebb hírek

Az újdonságok között említették, hogy

  • az idei évtől az állampapírok kamatfizetését megelőző két kereskedési napon is biztosítja az állampapírok visszaváltását és a még értékesített állampapírok vásárlását. A kamatösszeg meghatározása és jóváírása az ügyfél számláján az esedékességfizetést megelőző 2. napon található záró névérték alapján történik az esedékességfizetés napján, vagy az azt megelőző napon történő visszaváltás esetén is.
  • Az online értékesítési csatornákon az állampapírcsere funkció teszi lehetővé az állampapírok eladását és az ebből származó pénzből újabb állampapír vásárlását egy megbízáson belül. Amennyiben az eladott állampapírok vételára meghaladja a vásárolt állampapírok vételárát, a különbözet jóváírásra kerül az ügyfélszámlán.
  • Egy megbízáson belül egyszerre több állampapír eladására, vételére is lehetőség nyílik.
  • A jóváírási és terhelési tranzakciókon túl már egyes befektetési tranzakciók sikerességéről vagy sikertelenségéről is küldenek értesítést push üzenet formájában. Az üzenetet automatikusan megkapja az ügyfél, amennyiben rendelkezik regisztrált MobilKincstár alkalmazással, és az értesítés módja pushra van állítva.
  • A MobilKincstáron a szemkímélő funkció beállítására és a felület különböző színekkel való személyre szabására is van lehetőség.
  • 2025. január 17-től – az ügyfélkapu+ / DÁP bejelentkezést követően – a www.magyarorszag.hu oldalon keresztül azonnal, automatikusan lehet WebKincstár / MobilKincstár jogosultságot igényelniük azoknak, akik még nem rendelkeztek ezzel.

Jelenleg a Kincstár online értékesítési csatornáit 600 ezer ügyfél használja, a számlanyitások 60%-a már online történik, és a befektetési tranzakciók 80%-a már a WebKincstár és a MobilKincstár felületein – közölték.

Az online szolgáltatások használatában a 1811-es telefonszámon elérhető telefonos ügyfélszolgálaton is támogatást nyújtanak, az ügyfelek visszajelzéseit figyelembe véve a jövőben is folyamatosan fejleszti az elektronikus felületeit – ígérik.