A BMW vagy a Merci jobb autó? Mennyibe kerül a szerviz?
A BMW vagy a Merci jobb autó? Mennyibe kerül a szerviz? Ez örök kérdés. Ha van pénzed mind jó, csak drága a szerviz.
News7.hu
Ha visszatekintünk a modellpáros sok-sok évtizede tartó rivalizálására, abban talán mindkét márka hívei kiegyeznek, hogy
hagyományosan az 5-ös a sportosabb, az E-osztály pedig az elegánsabb.
Nincs ez másképpen a legújabb verzióknál sem, a nyolcadik generációs 5-ös az üzleti autók mezőnyében kifejezetten atletikusnak hat, noha méreteivel nem csak elődjeit, hanem legfőbb riválisait is felülmúlja. A 97 mm-es hossznövekedéssel az újdonság átlépte az 5,0 méteres határt, az egészen pontosan 5060 mm-es adat azt jelenti, hogy nagyobb a Chris Bangle által tervezett E65-ös 7-esnél!
A két modell összevetése azért érdekes, mert tökéletes példák arra, hogy egy-egy forma mennyire tudja felnagyítani vagy palástolni az autók méreteit.
Az 5-ös hiába hatalmas, a dizájn miatt nem tűnik drabálisnak,a sok élből és ívből álló forma megtőri a nagy felületeket. Bár a külső dizájn megítélése nagyon is szubjektív, a benyomásunk az, hogy a megvilágított veséket leszámítva élőben sokkal inkább „működik” az 5-ös dizájnja, a hosszú gépháztető és a rövid első túlnyúlás pedig továbbviszi a modell jellegzetes arányait.
Ilyen volt! (BMW 5-ös, 2017-2023)
A G30-as jelű, hetedik generációs 5-öst egy modellfrissítéssel több mint hat évig kínálták. Sikerét annak is köszönhette, hogy a motorpalettája teljesen megújult, többek között plug-in hibrid és triplaturbós dízel is kapható volt.
Az E-osztály egészen más kávéház, sokkal lágyabb, simulékonyabb a külseje, a szögletes BMW-vel szemben itt a gömbölyű formák a meghatározók.
Ha megnézzük a Mercedes sziluettjét, kísértetiesen hasonlít az S-osztályéhoz,
főleg ha valaki a kiálló csillagos Exclusive verzió mellett dönt. Az E-osztály sem éppen kicsi az 5 centi híján 5 méteres hosszúsággal, erőteljes kisugárzását azonban nem a méretei, sokkal inkább arisztokratikus fellépése adja.
Ilyen volt! (Mercedes-Benz E-osztály, 2016-2023)
Külső megjelenésével és digitális belterével is nagy újdonságnak számított a W213-as sorozat, amely a BMW-hez hasonlóan moduláris platformra épült. A Mercedes visszatért a sorhatos motorokhoz, illetve megjelent a dízel plug-in hibrid. Az 5-öshöz hasonlóan 2020-ban frissítették.
Szóval, mind a kettő nagyon jó autó, de ahogy a Becsületesnepper mondja legyen pénzed banánra ha vettél majmot 🙂