Itt az új Mazda CX-60, majdnem 10/10
Kis híján tökéletes, de sajnos a rivális márkák is bedobtak mindent! A Mazda CX-60 formára egy klasszikus, méretes szabadidő-autó. Masszív, magabiztos megjelenéssel, de közben nem kelt félelmet, kifejezetten szimpatikus darab. A 2025-ös modellfrissítésnél egy új szín, a cirkónium-homok került fel a választhatók listájára, de a karosszéria semmit nem változott. Méretre is maradt minden, a karosszéria 4745 milliméter hosszú, 2134 mm széles, kiviteltől függően 1680-1688 mm magas, tengelytávolsága pedig 2870 mm.
News7.hu friss hírek
Elölről majdnem olyan mint a nagy testvére a CX-80
Hosszú orr – bele kell férni a sorhatos dízelnek is az autó orrába – nagy, fényes fekete hűtőmaszk, keskeny, elegáns fényszórók néznek vissza, ha szemből látjuk az autót. Oldalról az A-oszlop tövében lévő emblémán a PHEV felirat tájékoztat arról, milyen hajtáslánc dolgozik az autóban. Az ablakok keskeny krómkeretet kaptak, és szerencsére a fekete műanyagozást megúszta a küszöb, kerékjárati ív.
A hosszú motorháztető és a hátra tolt utastér miatt akár BMW-nek is beillene, nem feltétlenül csak szabadidő-autónak, hanem pl. az első generációs 1-esnek, csak nagyobb méretben.
Hátul hibrid létére nem próbálták meg eldugni a kipufogót, sőt, két pár is került belőle hátra, látványos kialakítással. Viszont ezek nem valódiak, csak úgy néznek ki. Az igazi kipufogóvéget az autó alatt kell keresni, ami közel nem ennyire dekoratív jelenség. A lámpatestek itt is eleganciát sugároznak, a sportosság jegyében van látványdiffúzor is.
Belső
Utastérben is erős a Mazda, a dizájn, kivitelezés, anyaghasználat példás. Nekem a sárga fabetétektől volt egy kis olyan érzésem, mintha megsárgult, régi elektronikai eszköz műanyagja lenne, de nyilván velem van baj, bárki mást kérdeztem, mindenkinek bejött a betét színe.
Az első perctől otthon érezheted benne magad
A fehér ülésektől, napfénytetőtől barátságos, világos a belső, a műszerfal környékének borítása a cifra varrással egész különleges valami. Szerencsére a formaterv mellett a használhatóság is kiváló a Mazda CX-60-ban. A Mazda nem kapott rá a tuszkoljunk be egy 32 colos tévét az autóba és intézzünk azzal mindent vonalra, így emészthető méretű képernyőn jelennek meg a fedélzeti rendszer adatai.
Emellett minden funkciónak van saját gombja, kapcsolója, ami vezetés közben vakon megtalálható, kezelhető. Onnan, hogy beleülsz, az első pillanattól otthon vagy az autóban, csak oda nyúlsz, ahol sejted az adott funkció kapcsolóját, és az pont ott lesz. Boszorkányság.
Jól kezelhető gombsor
A középkonzol kerek tárcsája lehet, hogy nem tűnik túl modern megoldásnak, de vezetés közben ennél biztonságosabban kezelhetőt még nem igazán talált ki az autóipar a menüben navigálásra. Emellett van saját vezérlőfelülete a klímának, a kormány gombjain kívül nagy, forgógombbal állítható a hifi hangereje, és magasan, jól látható helyen lévő nagy gombot kapott a vészvillogó kapcsolója is. A napi kilométer-számláló nullázó gombja is megmaradt, amiért szintén hálásak vagyunk.
Akár az akkumulátor hőmérséklete is szemmel tartható
Műszerfala a divatnak megfelelően egy képernyő, aminek tartalma változtatható, de nem a dizájné a főszerep, sokkal inkább a praktikum. Ha akarjuk, akár a nagyfeszültségű akkumulátor hőmérsékletét is kirakhatjuk a monitorra. Kormánya átlagos méretű, jó fogású, és a rajta lévő rengeteg gomb használata is egyszerű.
Bár a legtöbb japán és koreai márkánál a különféle figyelmeztető hangok, idegesítő, gyakran fals riasztással bosszantó funkciók kikapcsolását csak sokfordulós menüben keresgélés után lehet megoldani, a Mazda üdítő kivétel a maga dedikált gombjával. Ez és az egész belső kialakítása jól jelzi, hogy a Mazdánál olyan emberek terveznek autóbelsőt, akik maguk is vezetnek.
Magam mögött – 190 cm – 3 ujjnyi hely marad a térdem és a vezető ülés háttámlája között és hiába engedi be méretes üvegtető a napfényt, ami általában elcsen néhány centimétert a belmagasságból, itt ez egyáltalán nem zavaró, messze van a tető. Hátul is van szellőzőnyílás a klímának, fűthetők a szélső ülések, és a két USB C töltőpont mellett még tisztességes, 1,5 kW-os 230 voltos konnektor is került az autóba.
Csomagtartó
Csomagtartója 570 liter öt üléssel, és 1726 liter a hátsó ülések háttámlájának ledöntése után. Ez igaz az összes CX-60-ra, hajtástól függetlenül, tehát a konnektorról tölthető hibrid nagyobb akkumulátora miatt nem kell lemondani a jól használható csomagtartó egyetlen literéről sem. A PHEV üzemanyagtankja viszont valamivel kisebb, 58 helyett csak 50 literes.