Ön észrevette? BMW megváltoztatta a logóját, így néz ki mostantól!
Ön észrevette? BMW megváltoztatta a logóját, így néz ki mostantól! A BMW ismét megújította ikonikus emblémáját – és bár a különbség első pillantásra szinte láthatatlan, valójában óriási üzenetet hordoz a márka jövőjéről. A müncheni gyártó az iX3 bemutatóján mutatta be a frissített logót, amely letisztultabb, modernebb és krómmentes formában lép színre.
Miért pont most változtatott a BMW?
Az autóipar jelenleg történelmi átalakuláson megy keresztül: az elektromos korszak és a digitális jelenlét minden eddiginél fontosabb. A logó ma már nemcsak az autó motorháztetején jelenik meg, hanem mobilképernyőkön, közösségi médiában és online konfigurátorokban is. A BMW ezért választotta a minimalizmust: a vékonyabb betűk, a króm eltűnése és a laposabb forma mind azt szolgálja, hogy az embléma egyszerűen, mégis elegánsan működjön a digitális világban.
Mi változott pontosan?
Eltűnt a krómgyűrű: a klasszikus, fényes keret helyett egy diszkrétebb szegély került a logóba.
Letisztultabb betűtípus: a „BMW” felirat karcsúbb és elegánsabb lett.

Egységesítés: az elektromos modellek korábban kék szegélye is eltűnt, így most minden BMW ugyanazt az emblémát viseli – legyen elektromos vagy belső égésű.
Fenntarthatóság: a króm eltűnése nemcsak esztétikai, hanem környezetvédelmi üzenet is, hiszen a króm előállítása és feldolgozása környezetterhelő.
Hagyomány és modernitás között
A BMW nem először nyúl hozzá a logójához: 2020-ban a Concept i4-en mutattak be egy áttetsző, digitális hatású változatot, amely vegyes fogadtatásban részesült. Most azonban finomabb a változtatás: a cél az volt, hogy megőrizzék az örökséget, de közben illeszkedjenek a jövő elvárásaihoz.
Oliver Heilmer, a BMW Neue Klasse formatervezési vezetője szerint az új logó „precízebb, laposabb és modernebb, de még mindig hordozza a hagyományokat”. A dizájn így egyszerre utal vissza a múlt ikonikus jelképeire és készíti elő a terepet az elektromos korszakhoz – írja a BMW Blog.
Mit üzen ez a rajongóknak?
Lehet, hogy elsőre sokaknak fel sem tűnik a változás – de aki egyszer észreveszi, többé nem tudja nem látni. A BMW új logója apró, de jelentős lépés afelé, hogy a márka teljes identitása alkalmazkodjon az új vásárlói igényekhez: a fiatalabb generációkhoz, akik az egyszerűséget és a funkcionalitást részesítik előnyben.