Meglepetés szigorítás érkezik 2024 július 1-jén – na erre senki számított!
Meglepetés szigorítás érkezik 2024 július 1-jén – na erre senki számított! A drasztikus változások kezdetét jelenti 2024 július 1-je:
( Friss hírek )
2024 júliusa minden vállalat számára nagy változásokat hoz, mivel újabb szigorítást vezetnek be az egyszer használatos éttermi csomagolóanyagok piacán hazánkban. A tervezett rendelet értelmében például a műanyagot is tartalmazó poharak forgalmazása tilos lesz. Készüljünk fel, mert ez a változás mindenkit érinteni fog, és a legtöbben nem számítottak rá.
Műanyagválság – Az elviteles ételeink is hozzájárulnak
A műanyagválság sajnos globális probléma, amelyhez hazánk is hozzájárul. Egy 2019-es európai irányelvnek megfelelően Magyarországon már 2021-ben tiltó rendeletek léptek életbe bizonyos műanyag elviteles dobozok, szívószálak, tányérok, és evőeszközök forgalomba hozatalát illetően. De 2024 július 1-je az újabb, meglepetésszerű szigorítás kezdetét jelenti.
Felkészületlen fogyasztók és vendéglátóhelyek
Vendéglátóhelyek és az arra járó ügyfelek egyaránt tanácstalanok lehetnek a kedvezőtlen változások kapcsán. A felmérés során meglepően sok embert érintett a csomagolóanyagok környezeti hatása, de a többség még mindig hozzászokott a kényelmes, egyszer használatos csomagolásokhoz. Mégpedig annyira, hogy sokan borsos árat hajlandóak fizetni ezért a “kényelemért”.
A fogyasztói attitűdök változása
A Greenstic Europe által végzett kérdőíves felmérés szerint a fogyasztók attitűdjei már változóban vannak. A válaszadók mindössze 2 százaléka szerint figyelnek oda a vendéglátóhelyek a környezetbarát csomagolásra. Azonban a megkérdezettek 75 százaléka szerint a vendéglátóhelyek túl sok műanyagot használnak, vagy a legolcsóbb megoldásra törekszenek.
A műanyag csomagolás drágább lesz a fogyasztók számára
A környezettudatos csomagolás még nem elterjedt, és a fogyasztók arra számíthatnak, hogy a műanyag csomagolás drágább lesz. A fogyasztók több mint 80 százaléka szerint fontos lenne előzetesen információhoz jutni arról, hogy milyen csomagolásban érkezik a megrendelt étel, és szívesebben rendelnének, ha a csomagolás környezetbarát lenne. A jövő kétségtelenül a fenntartható csomagolásé, de fel kell készülnünk arra, hogy ez a költségeket is növelni fogja.