Site icon News7

Benzinárstop – Rendkívüli hír érkezett, itt a Kormány bejelentése a magas üzemanyag árakról!

Benzinárstop – Rendkívüli hír érkezett, itt a Kormány bejelentése a magas üzemanyag árakról!

Benzinárstop – Rendkívüli hír érkezett, itt a Kormány bejelentése a magas üzemanyag árakról! Nem jutott nyugvópontra az üzemanyagkérdés Magyarországon. Legfrissebben a független benzinkutasok panaszolták be a kormányt, a válasz pedig nem maradt el.

A Nemzetgazdasági Minisztérium felszólítja a Független Benzinkutak Szövetségét (FBSZ) és annak elnökét, Egri Gábort, hogy a családok érdekeit szem előtt tartva fejezze be a vádaskodást – ezzel a felütéssel adott ki közleményt kedden reggel a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).



Ebben a Nagy Márton vezette tárca felidézte, hogy  a kormány felszólította az üzemanyag-kereskedőket, hogy önkéntesen csökkentsék a benzin és a gázolaj árát is. „Az ugyanis nem fogadható el, hogy kizárólag a profitot nézzék, a magyar családok érdeke az, hogy ne fizessenek többet a szomszédos országok átlagánál” – szögezte le.

Szerinte az üzemanyag-kereskedők többsége megértette és elfogadta a kormány szándékait és célját, így az elmúlt hetekben jelentős árcsökkentést hajtottak végre az üzemanyagok esetében.

az áprilisi, illetve a februári csúcsértékeikhez képest. Azaz a kormány a benzin árát közel 6, a gázolaj árát mintegy 8 százalékkal csökkentette.

Mennyi adó van Magyarországon az üzemanyagon?

Ezzel szemben a Független Benzinkutak Szövetsége téves állításokat fogalmazott meg. „A szövetség a családok biztonságával szemben kizárólag saját profitját félti és amiatt aggódik, hogy árrése szűkebbé válik. A megtévesztő kommunikáció helyett a hatékonyság növelésére, a költségek leszorítására kellene törekedni, hogy olcsóbban tudják árusítani az üzemanyagokat” – folytatta az NGM.



Egyúttal azt is kijelentették, hogy az sem igaz, hogy az üzemanyagárak adótartalma kiemelkedő Magyarországon.

Hazánkban az üzemanyagok adótartalma alacsonyabb, mint a szomszédos országokban. Magyarországon a benzin esetében 46 százalék az adótartalom, míg a szomszédos országokban átlagosan 49 százalék. A gázolaj esetében 45 százalékot tesz ki az adótartalom hazánkban, szemben a szomszédos országokban tapasztalható 50 százalékos szinttel.

Az NGM szerint az is megállapítható továbbá, hogy az üzemanyag-forgalmazó piacon belül a színes (ezek a nagy hálózatok) és a kisebb, fehér (független) benzinkutak közötti szembenállás a piaci struktúra sajátosságából fakad. Ebben a versenyben azonban mindenkinek szabad utat kell biztosítani. Végezetül megjegyezték, hogy a benzinkutak előtt is nyitva állnak a kkv-szektor számára megnyitott állami lehetőségek, így



Mi a baja a benzinkutasoknak a kormánnyal?

Az ügy előzménye, hogy az FBSZ május 10-én rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen több megállapítást is hozott a tagság. Ezeket ugyancsak közleményben tudatták a nyilvánossággal. A szervezet szerint

veszélyben vannak Magyarországon az üzemanyag-kiskereskedelemben jelen lévő magyar családi vállalkozások.

Ennek több oka van, az egyik a túlzott fogyasztási jellegű adóterhek az üzemanyagokon, aztán hogy a Magyarországon működő nagyvállalatok a lakosságot szegénységbe, a kkv-kat lehetetlen helyzetbe hozzák, valamint hogy az üzemanyag-kiskereskedelmi üzletágban 2024-től a 20-szorosára, azaz 0,15-ről 3 százalékra emelték árbevétel arányában a kisebb piaci szereplők adóterhelését.

Az FBSZ és elnöke, Egri Gábor kijelentette, hogy elengedhetetlen a magyarországi adórendszer reformja, de addig is vásárlói mozgalmat indítanak a családi benzinkutak megmentése és fennmaradása érdekében. „Szükségük van a forgalmuk növelésére, hogy megpróbálhassák kompenzálni a kormányzati nyomásra mesterségesen leszorított árrés miatti veszteségeket, ki tudják termelni költségeiket és életben maradhassanak” – írták.

Exit mobile version