3 havi munkanélküli segély egyben? Itt a válasz hogyan lehetséges 2024-ben!

3 havi munkanélküli segély egyben? Itt a válasz hogyan lehetséges 2024-ben!

3 havi munkanélküli segély egyben? Itt a válasz hogyan lehetséges 2024-ben! Mikor jár a 3 havi munkanélküli segély egyben? Bizony ki lehet kérni, de csak néhány esetben, és nem pont úgy, ahogy azt az ember elsőre gondolja. Nézzük meg, pontosan mit takar a munkanélküli segély és hogyan tudjuk igényelni!

Mi is az a munkanélküli segély?

Munkanélküli segélyként él a köztudatban, de valójában álláskeresési járadék a hivatalos neve. Habár a kettő ugyanazt jelenti, már csak azért is fontos ezzel tisztában lenni, hogy pontos és aktuális információt találjunk a teendőkről és a szükséges dokumentumokról. Álláskeresési járadék minden magyarországi állampolgárnak jár a törvény és a hatályos jogszabályok alapján akkor, ha a személy állást keres. Vagy pontosabban, aki munka nélkül maradt, mert vagy felmondott, vagy elbocsátották és jelenleg állást keres, emiatt pedig anyagi segítségre is szorul.

Hogyan kell igényelni?

A legjobban úgy járhatunk el, ha a felmondás után mielőbb regisztráltatjuk magunkat az állami munkanélküli nyilvántartásba. Ezt úgy tehetjük meg, hogy bejelentkezünk álláskeresőként a lakóhely szerinti foglalkoztatási osztályhoz. Személyesen és online, elektronikus úton is elintézhetjük:

  • az ügyfélkapun keresztül az e-papír szolgáltatással (a dokumentumokat egyszerűen csatoljuk hozzá)
  • a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat honlapján, tehát ügyfélkapu nélkül, TAJ szám és születési dátum megadásával
  • 2024-től már e-mailben is lehetséges kérelmezni az álláskeresési járadékot az nfsz.munka.hu oldalon

Milyen nyomtatványokra van szükség?

Az alábbi dokumentumokat szükséges elvinni a munkanélküli segély igényléséhez 2024-ben:




  • személyi okmányok: személyi igazolvány, adókártya, TAJ-kártya, lakcímkártya, TB-kiskönyv vagy OEP igazolvány
  • korábbi foglalkoztatást igazoló irat, akár különböző munkahelyekről is
  • munkáltatói igazolás a munkaviszony megszűnéséről, tehát a legutolsó munkahelyről származó felmondási papír
  • álláskeresési járadék megállapításához szükséges igazolólap
  • az egészségbiztosítási ellátás megállapításához szükséges jövedelemigazolás
  • a társadalombiztosítási kötelezettségek levonásáról és befizetéséről adott munkáltatói igazolás
  • egyszerűsített munkaszerződés
  • vállalkozóknak a vállalkozói tevékenység megszűnését igazoló dokumentum és (tartozásmentességet igazoló) tartozásigazolás
  • NAV igazolás a járulékok befizetéséről (egyéni és társas vállalkozók esetén)

3 havi munkanélküli segély egyben

Abban az esetben történhet meg az egy összegben való kifizetés, ha már az álláskeresési járadék igénylése megvan és elkezdték azt folyósítani, de a kérvényt beadó munkanélküli személy a 3 hónap lejárta előtt, határozatlan időtartamú, legalább napi négy órás munkaidejű munkaviszonyt létesít. Ekkor a még hátralevő járadék összegének 80%-át egyben ki lehet kérni. Vagyis az nem működik, hogy valaki álláskeresőként regisztrál, és rögtön utána egy összegben folyósítják mind a háromhavi járadékot.

Kérelmezésnél be kell adni három dokumentumot:

  • magát a kérelmet
  • munkáltatói igazolást
  • munkaszerződést

Ezt vagy Ügyfélkapun, vagy személyesen papíralapon, a lakóhely szerinti illetékes hivatalnál kell beadni. Fontos az is, hogy a folyósítás idejének lejárta utáni 30 napban van lehetőség ezt elintézni.